2024-11-18
pirmadienis
Kristaus Kančios (Verbų) sekmadienis
Iz 50, 4–7 • Ps 22, 8–9. 17–18a. 19–20. 23–24 • Fil 2, 6–11 • † Lk 22, 14 – 23, 56
Didysis Pirmadienis
Didysis Antradienis
Iz 49, 1–6 • Ps 71, 1–2. 3–4a. 5–6ab. 15. 17 • † Jn 13, 21–33. 36–38
PRALEIDŽIAMA Šv. Stanislovas, vyskupas, kankinys
Didysis Trečiadienis
Iz 50, 4–9a • Ps 69, 8–10. 21bcd–22. 31. 33–34 • † Mt 26, 14–25
Didysis Ketvirtadienis
RYTE KATEDROSE Krizmos Mišios
Iz 61, 1–3a. 6a. 8b–9 • Ps 89, 21–22. 25. 27 • Apr 1, 5–8 • † Lk 4, 16–21
PRALEIDŽIAMA Šv. Martynas I, popiežius, kankinys
DIDYSIS KETVIRTADIENIS
Paskutinės Vakarienės Mišios
Iš 12, 1–8. 11–14 • Ps 116, 12–13. 15–16ab. 17–18 • 1 Kor 11, 23–26 • † Jn 13, 1–15
Didysis Penktadienis
Viešpaties Kančios pamaldos
Iz 52, 13 – 53, 12 • Ps 31, 2. 6. 12–13. 15–16. 17. 25 • Žyd 4, 14–16; 5, 7–9 • † Jn 18, 1 – 19, 42
Panevėžio vyskupijoje: vyskupo Lino Vodopjanovo OFM konsekravimo (2012 m.) metinės
Didysis Šeštadienis
Mišių nėra. Bažnyčia budi prie Viešpaties kapo, apmąstydama jo kančią ir mirtį.
Velykų vigilija – Velyknaktis
I sk. Pr 1, 1 – 2, 2 arba trumpasis Pr 1, 1. 26–31a • Ps 104, 1–2a. 5–6. 10. 12. 13–14. 24. 35c arba Ps 33, 4–5. 6–7. 12–13. 20. 22
II sk. Pr 22, 1–18 arba trumpasis Pr 22, 1–2. 9a. 10–13. 15–18 • Ps 16, 5. 8. 9–10. 11
III sk. (niekada nepraleidžiamas) Iš 14, 15 – 15, 1a • Iš 15, 1b–2. 3–4. 5–6. 17–18
IV sk. Iz 54, 5–14 • Ps 30, 2. 4. 5–6. 11. 12a. 13b
V sk. Iz 55, 1–11 • Iz 12, 2–3. 4bcd. 5–6
VI sk. Bar 3, 9–15. 32 – 4, 4 • Ps 19, 8. 9. 10. 11
VII sk. Ez 36, 16–17a. 18–28 • Ps 42, 3. 5bcd; 43, 3. 4 arba, jei būtų krikštijama, Iz 12, 2–3. 4bcd. 5–6 arba Ps 51, 12–13. 14–15. 18–19
VIII sk. (epistolė) Rom 6, 3–11 • Ps 118, 1–2. 16ab–17. 22–23
Ev. † Lk 24, 1–12
„Gavėnia skirta pasirengti Velykoms. Todėl gavėnios liturgija tiek Krikštui palaipsniui besiruošiančius katechumenus, tiek Krikštą prisimenančius bei atgailaujančius tikinčiuosius rengia Velykų paslapčiai švęsti. Gavėnia trunka nuo Pelenų trečiadienio iki Paskutinės Vakarienės Mišių pradžios“ (AC, 27–28).
Šeštuoju gavėnios sekmadieniu, kuris vadinamas Viešpaties Kančios (Verbų) sekmadieniu, prasideda Didžioji savaitė. Jos metu ypač prisimename ir pagerbiame Kristaus Kančią, pradedant jo mesijiniu įžengimu į Jeruzalę. Didžiojo ketvirtadienio rytą vyskupas, su savo kunigais koncelebruodamas Mišias, šventina aliejus ir gamina krizmą.
„Kristus atpirko žmones ir tobulai pagarbino Dievą labiausiai savo velykine paslaptimi, mirtimi sunaikindamas mūsų mirtį ir prisikėlimu grąžindamas mums gyvenimą. Todėl velykinis Kristaus Kančios ir Prisikėlimo tridienis yra visų liturginių metų vainikas. Kas yra sekmadienis savaitėje, tas Velykų iškilmė liturginiuose metuose.
Velykinis Viešpaties Kančios ir Prisikėlimo tridienis prasideda vakarinėmis Didžiojo ketvirtadienio Mišiomis ir baigiasi Velykų sekmadienio Vakarine. Jo centras – Velyknaktis.
Didįjį penktadienį ir, jei įprasta, Didįjį šeštadienį iki Velyknakčio pamaldų visur laikomasi šventojo priešvelykinio pasninko.
Velykų vigilija (Velyknaktis) – ta šventa naktis, kurią Viešpats prisikėlė, – yra „visų šventųjų vigilijų motina“. Joje Bažnyčia budėdama laukia Kristaus prisikėlimo ir sakramentiniu būdu jį jau švenčia. Todėl visos šios šventosios vigilijos pamaldos turi būti atliekamos naktį: arba taip, kad prasidėtų su nakties pradžia, arba kad baigtųsi prieš sekmadienio aušrą“ (AC, 18–21).
DIENOS puslapyje yra skelbiama visa šiuo metu turima su konkrečios dienos liturgija susijusi informacija.
Pagrindinė SAVAITĖS, MĖNESIO ar METŲ puslapių paskirtis – apžvalga ir navigacija į DIENOS puslapį per linką ant DIENOS skaičiaus.
– privaloma (sekmadienis/iškilmė/šventė).
– neprivaloma
(SAVAITĖS, MĖNESIO ar METŲ lentelėse – iškilmė/šventė ar joms tolygios dienos).
Didžiosiomis
– sekmadieniai, iškilmės;
– ir joms tolygūs liturginiai šventimai.
Mažomis Didžiosiomis
– šventės šiokiadieniais;
– šventėms tolygūs advento, gavėnios ir Kalėdų laiko šiokiadieniai.
Mažosiomis
– privalomi minėjimai;
– eilinio ar kito laiko šiokiadieniai.
Kursyvu
– laisvi minėjimai.